Звіт про стан організації харчування в ЗДО № 291,

                                                   за 2018-2019 навчальний рік

        Керуючись п.35 Закону України «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою КМУ від 12.03.2003 №305, постановою КМУ від 26.08.2002 №1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженим наказом МОЗ України та МОН України від 01.06.2005 №242/329, Інструкцією з організації харчування дітей у ДНЗ, затвердженою наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 №298/227, на виконання наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 18.12.2017 № 625р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти м. Запоріжжя у 2018 році», наказу територіального відділу освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 19.12.2017 № 474р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти у 2018 році», наказу  департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 21.12.2018 № 495р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти та у дошкільних підрозділах закладів загальної середньої освіти у 2019 році» та інших нормативних документів з цього питання  з метою  підвищення якості організації харчування дітей у закладі дошкільної освіти № 291(далі- ЗДО № 291) впродовж 2018 – 2019 навчального року було видано накази:

- від 17.09.2018 № 122р «Про звільнення від плати за харчування дітей у ЗДО № 291»;

- від 17.09.2018 № 124р «Про  внесення змін до наказу від 02.01.2018№ 17р

«Про  створення комісії громадського контролю за організацією харчування дітей в ЗДО у 2018 році»;

- від 17.09.2018 № 124р «Про  внесення змін до наказу від 02.01.2018 №18р

«Про  створення комісії з  контролю за виконанням Постачальником умов  договорів про закупівлю товару за державні кошти  в ЗДО у 2018 році»;

- від 19.12.2018 № 166р «Про організацію виконання умов договорів про закупівлю товарів (продуктів харчування та продовольчої сировини) та посилення контролю за  постачанням продуктів по закладу дошкільної освіти»;

- від 28.12.2018 №174р «Про організацію харчування дітей у закладі дошкільної освіти № 291 у 2019 році»;

- від 02.01.2019№ 01р «Про організацію харчування у закладі дошкільної освіти № 291 у 2019 році»;

- від 02.01.2019 № 02р «Про звільнення від плати за харчування дітей у ЗДО № 291»;

- від 02.01.2019 № 03р «Про створення  комісії з бракеражу продуктів харчування і продовольчої  сировини на 2019 рік»;

- від 02.01.2019 № 04р «Про створення  комісії з контролю за виконанням постачальниками умов Договору про закупівлю товарів( продуктів харчування та продовольчої  сировини) на 2019 рік»;

- від 02.01.2019 № 05р «Про створення  комісії з громадського контролю за станом харчування дітей у закладі дошкільної освіти  на 2019 рік»;

- від 02.01.2019 № 06р «Про стан організації харчування в закладі дошкільної освіти за 2018 рік»;

- від 02.01.2019 № 07р «Про проведення інвентаризації продуктів харчування в закладі дошкільної освіти № 291 «Витязь»;

- від 02.05.2019 № 73р «Про організацію роботи закладу дошкільної освіти в оздоровчий період 2019 року»;

- від 14.05.2019 № 82р « Про  попередження інфекційних  захворювань та харчових отруєнь серед дітей у закладі дошкільної освіти»;

- від 20.05.2019 № 90р «Про  посилення контролю за постачанням продуктів харчування до ЗДО № 291»;

- від 28.05.2019 № 94р «Про попередження інфекційних  захворювань та харчових отруєнь серед дітей у закладі дошкільної освіти.

        В закладі дошкільної освіти організовано трьохразовий режим харчування.

        Відповідно до штатного розпису дошкільний заклад повністю  укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування.

        Стан матеріально - технічного забезпечення харчоблоку, груп задовіль-

ний, у достатній кількості забезпечено кухонним обладнанням, посудом.

         Технологічне обладнання харчоблоку в задовільному стані.

         Санітарний стан харчоблоку відповідає вимогам Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Наказом від 02.01.2019 № 01р «Про організацію харчування дітей у закладі дошкільної освіти № 291 у 2019 році»

відповідальною особою за санітарний стан харчоблоку призначено шеф-кухара Корек Л.Я., а за утримання складських приміщень та овочесховища, комірника Шульгіну О.Є., також наказом затверджено графік періодичності генеральних прибирань приміщень харчоблоку, роздаток готової їжі, комор, овочесховища, підсобних приміщень.

         На виконання плану «Моніторингових досліджень об’єктів навколишнього середовища, закладів охорони здоров’я, загальноосвітніх та дитячих навчальних закладів, закладів соціального забезпечення Запорізької області  на 2019 рік» та з метою оцінки впливу факторів навколишнього середовища на життєдіяльність дітей 19.06.2019 фахівцями Правобережного районного лабораторного відділення було виконано наступний обсяг моніторингових лабораторних досліджень: - 1проба води питної на мікробіологічні показники, відхилень не виявлено; - 1проба води питної на санітарно-хімічні показники, відхилень не виявлено; - 3 проби готових страв на калорійність, відхилень не виявлено; - 1 страва на повноту термічної обробки, відхилень не виявлено; - 2 проби готової продукції на мікробіологічні показники, відхилень не виявлено; - 2 проби овочів на нітрати, відхилень не виявлено; -50 змивів з об’єктів довкілля та обладнання на бактерії групи кишкової палички, відхилень не виявлено; - 20 змивів з предметів довкілля на наявність збудників паразитозів, відхилень не  виявлено;- обстежено 20 дітей на паразитози відповідно до наданих батьками згод, без відхилень; - 10 проб пилу на наявність алергенних кліщів, без відхилень;  - досліджено 2 проби піску з пісочниць ігрових майданчиків на паразитологічні показники, відхилень не виявлено.

      Продукти харчування та продовольчої сировини протягом 2018-2019 нав-

   чального року   постачались ПП «КНЯЖНА», ФОП Бойко К.Г., ФОП Щер-

   бина В.О., ТОВ «ЮПІТЕР VII»,ТОВ «РЕСПЕКТ  СІТІ», ТОВ «ЯСОН», ТДВ

   «Запорізький  хлібозавод № 5». 

       Комірником Шульгіною О.Є. своєчасно подавались заявки на  продукти харчування на наступний  тиждень (щосереди) в паперовому та електронному варіанті на «Web-портал». Постачання продуктів харчування здійснювалося в повному обсязі, відповідно до заявок.  У разі необхідності вносились корективи до заявок (п’ятниця, понеділок) про постачання продуктів, зокрема тих, що швидко псуються, у випадку збільшення (або зменшення) чисельності дітей до 10.00 на електрону пошту  об’єднаної централізованої бухгалтерії департаменту освіти і науки Запорізької міської ради.

       У дошкільному закладі зберігаються копії заявок на продукти (3роки),  здійснюється облік про повноту їх виконання. Товари харчування постачалися дрібними партіями у кількості та асортименті  згідно із заявками.

       Комірником забезпечується ведення бухгалтерського обліку продуктів харчування в програмі «Web-портал» (Програмне забезпечення для організації бухгалтерського обліку) та один раз на місяць надається звіт щодо залишків продуктів харчування. Своєчасно здійснювалось реагування на данні електронних таблиць (вартість харчування).   Аналіз показників фактичної вартості харчування в 2018-2019 навчальному році  перевищували встановленим показникам за рішенням виконавчого комітету міської ради: з 01.09.2018 по 31.12.2018 ясла - 26грн 65коп. при встановленому 25грн 47 коп (+1грн.18коп), сад  - 40грн 24коп при встановленому 38грн.37коп (+1грн.87 коп); з 01.01.2019 по 31.05.2019 ясла – 28грн 42коп. при встановленому 28грн.24 коп(+18коп),  сад- 43грн 86 коп. при встановленому 42 грн.42 коп (+1грн.44 коп.).

      Перевищення грошових показників обумовлено нестабільним відвідуванням дітьми ЗДО та підвищенням  цін на продукти харчування.

       Впродовж 2018-2019 навчального  року в закладі дошкільної освіти  було видано накази  про створення комісій: комісія з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини, комісія громадського контролю за організацією харчування, комісія для здійснення контролю за виконанням постачальниками умов договору, комісія  для проведення інвентаризації продуктів харчування в овочесховище та на харчоблоці та визначено коло їх обов’язків. За результатами роботи комісій встановлено: поставка продуктів харчування до ЗДО  здійснювалась відповідно до вимог Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Графіки завозу продуктів харчування та продовольчої сировини не порушувались.

       Комірником Шульгіною О.Є., сестрою медичною старшою Дузбеновою І.М, шеф-кухарем Корек Л.Я. (комісія з бракеражу) приймалися якісні продукти, які надходили в ЗДО. Випадків завозу продуктів без супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість та виявлення нестачі або залишку протягом року не зафіксовано.

        В ЗДО за звітний період відсутні претензійні  листи, акти бракеражу та акти здійснення контролю за виконанням постачальником умов договору  з питання порушення виконання умов договору про закупівлю продуктів харчування за державні кошти відсутні.

        В закладі дошкільної освіти складено двотижневе меню на  літній, осінній та зимово – весняний періоди 2018-2019 н.р. та погоджено  з начальником управління Держспоживслужби м. Запоріжжя.

    На підставі затвердженого двотижневого меню  щодня сестрою медичною старшою Дузбеновою І.М. спільно з шеф-кухарем Корек Л.Я., комірником Шульгіною О.Є. складалися меню-вимоги на наступний день, з обов'язковим визначенням кількості порцій для дітей віком до 3- х років, дітей від 3-х до 6-ти (7-ми) років, дітей на яких поширюються пільги. При складані меню працівники користувались картотекою страв затвердженою керівником ЗДО.

       Проби готових страв знімались вчасно (за 30 хв. до видачі їжі на групи) сестрою медичною старшою, яка була призначена наказом керівника від 02.01.2019р. № 01р відповідальною за зняття проб. Результати зняття проб готових страв своєчасно вносились до Журналу бракеражу готової продукції сестрою медичною старшою Дузбеновою І.М.  Випадків недотримання кухарями технології приготування страв протягом 2018-2019 навчального  року не зафіксовано.

       Шеф – кухарем Корек Л.Я. в ЗДО своєчасно відбирались проби (добові) у присутності сестри медичної старшої в обʹємі порцій для дітей раннього віку від 1до 3-х років) в чистий посуд з кришкою до видачі їжі дітям на групи, та зберігались на харчоблоці в холодильнику при температурі +4- +8 град С із зазначенням дати та часу відбирання.

      Видача готових страв на групи здійснювалась лише після зняття проби сестрою медичною старшою. Час видачі готових страв з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимами дня груп.  Помічники вихователів у чистому санітарному одязі отримували їжу у промаркованому посуді з кришками.

       Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою Дузбеновою І.М. вівся Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування за 2018 – 2019 навчальний рік показав, що в цілому харчування вихованців ЗДО здійснювалось наближено до норм у середньому в групах раннього віку  91%, що на 8%  більше в порівняні з 2017-2018 навчальним роком (83%), в групах дошкільного віку 90%, що  на 9% більше, ніж у 2017-2018н.р.(81%). Збільшення  загального показника виконання норм харчування обумовлено підвищенням  встановлених показників фактичної  вартості харчування дітей у ЗДО за рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради з 01.01.2019 по 31.05.2019 та 01.09.2019 по 31.12.2019. Не зважаючи на збільшення загального показника виконання норм харчування впродовж 2018-2019 навчального  року, норми харчування деяких продуктів (м’яса, сиру кисломолочного, молока, соку) не були виконання на 100%, в зв’язку з підвищенням цін на продукти харчування, нестабільним відвідуванням дітьми ЗДО.

      Відповідно до розподілу обовʹязків та вимог документацію з організації харчування веде сестра медична старша, комірник, шеф-кухар. Уся документація з організації харчування відповідає вимогам Інструкції з організації харчування в ДНЗ, порушень щодо її оформлення протягом року не зафіксовано.

     Вихователі, помічники вихователів ЗДО беруть активну участь в організації харчування дітей. Щодня перед кожним прийманням їжі столи для дітей сервіруються відповідно до меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними з чистими руками, сидіти за столом правильно та користуватись столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем). Дітей, починаючи з чотирирічного віку  навчали чергувати в групі  під час приймання їжі, з використання санітарного одягу, сервірувати столи та збирати використаний посуд.

       В інформаційних куточках для батьків вихователі  розміщували  рекомендації щодо організації харчування дітей вдома, меню, вихід страв.

      У впродовж 2018-2019 навчального року на виконання наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 21.12.2018 № 495р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти  та у дошкільних підрозділах закладів загальної середньої освіти у 2019 році» в ЗДО  організовано безкоштовне харчування дітей пільгових категорій згідно наданим документам:  діти із багатодітних сімей (15чол.), діти із сім'ї учасників АТО (4 чол.), дітей з інвалідністю (3чол.), діти із малозабезпечених сімей (2чол.).

    Питання організації харчування розглядались на загальних батьківських зборах (протокол №1  від 27.09.2018, протокол № 1 від 24.04.2019 ), засіданнях органу батьківського самоврядування (протокол № 2 від 16.11.2018), виробничих нарадах( протокол № 4 від 15.05.2019) та було  прийнято рішення:

- суворо дотримуватись вимог Інструкції з організації харчування в ДНЗ, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, вимог Двотижневого меню;

забезпечувати неухильне дотримання показників вартості харчування, що встановлені виконавчим комітетом міської ради.

- залучати представників органу батьківського самоврядування до здійснення контролю за організацією харчування дітей;

- оплату за харчування дітей здійснювати до 10 числа поточного місяця;

- своєчасно надавати документи батькам дітей пільгових категорій до бухгалтерії;

- виконувати рекомендації сестри медичної старшої щодо організації харчування дітей вдома та попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями та харчових отруєнь .

В.о. директора                                                                 Н.І.Дребущак